יום ראשון, 29 במאי 2011

עמוד תווים מעץ מלא - ספלי מהגוני

עמוד תווים עשוי מעץ הוא פריט יחודי המשקף את הלך רוחו ואופיו של הבית לא פחות מאשר הרהיטים הפונקציונאליים המצויים בו. פעם נהגתי להאמין כי אנשים שאינם מנגנים לא ירכשו עמוד תווים יחודי מהטעם שאולי אין הוא ממלא תפקיד מעשי בחייו של אדם שאינו מנגן...חשבתי...וטעיתי.
מהרגע בו התחלנו לייצר את העמודים המיוחדים שלנו החל ביקוש הולך וגובר לעמודי תווים כאילו כסמל של תרבות יוקרתי בבתים המרוהטים בריהוט בסגנון עתיק, מודרני ועוד.
המראה המסוגנן של העמוד מעניק לו נוכחות ומחזיר אותנו לתקופה בה דברים נעשו במלאכת כפיים לא ממוכנת ימים בהם למפסלת היה ערך מעשי בחייו של האוּמַן היוצר חפצי נוי מעץ.

העמוד המוצג בתמונה עשוי סָפֶלִי מהגוני שהוא עץ חצי קשה (0.75 - 0.70 משקל סגולי) קרי: קשה מאורן (0.56) ורך מאלון (0.82 - 0.85). יש לעץ זה מרקם יחודי וגונו חום עשיר ועמוק. המהגוני שימש לייצורם של רהיטי יוקרה רבים במאה ה 18 וגם בימינו אנו הוא מהווה את אחד מסוגי העץ האיכותיים והמבוקשים.

העמוד  נפתח לגובה של 1.5 מ' ומאפשר נגינה לנגני קשת או בישיבה לכלים אחרים. הוא מצוייד בכפתורי כיוונון לביצוע נעילה בגובה מוגדר ובקשת מחוג המאפשרים כיוונון של זוית העמוד ביחס למיקום הנגן.
העמוד מצופה בלכה טבעית המיוצרת במזרח אסיה מכנימת הלכה, מיובשת במשטחים ומשווקת לברחבי העולם לאומנים המבקשים את הברק העמום והטבעי של העץ.

בתמונה הבאה ניתן לראות כי המיקראה של עמוד זה עשויה מלוחות דקים שנחתכו מצד הגדע של לוח העץ ולא מצד הקרש. אכן..בחירה קפדנית וחיתוך מתאים יציגו את איכות המרקם המאפיין את המהגוני באופן ראוי והולם.




מבט מקרוב על רגל "ברווז" כך אנחנו קוראים לדגם רגל זה....




.






2 תגובות:

  1. שלום עזיז
    אני מעונינת לדעת מה מחירו של עמוד התוים מעץ.אני מנגנת בישיבה בחליל צד.
    תודה
    רבקה

    השבמחק
  2. שלום רבקה, שלחתי דואר אלקטרוני בנושא. הכנסי גם לקטלוג בכתובת:
    http://azizsubach9.blogspot.co.il/2012/03/blog-post_620.html

    וגם בכתובת
    http://azizsubach9.blogspot.co.il/2012/03/blog-post_03.html

    השבמחק

התגובות מגיעות לדואר האלקטרוני שלי אוטומטית. אם אתם רוצים להגיב בפרטיות אז אפשר לשלוח לדואר aziz@post.tau.ac.il .
תגובות שנרשמות באתר מופיעות והן זמינות לכל גולש.
ניתן גם להשיג אותי בנייד 0522701654 .
גלישה מהנה..

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.