יום ראשון, 5 ביולי 2015

תגובה על מאמרו של חברי אייל גילת: מודרניזם סקנדינבי - חלק ג

אייל גילת חברי פרסם בבלוג הנפלא שלו מאמר חדש: 
"מודרניזם סקנדינבי - חלק ג" . מדובר בסדרת מאמרים מצוינת שאייל כתב על עיצוב רהיטים ועונה על שאלות לכאורה תמימות: "מהו מודרניזם בעיצוב רהיטים ומהו רהיט מודרני?..". אני מביא כאן את תגובתי ברשת למאמר. עכשיו עלינו לחכות שאייל יכתוב את שאר המאמרים המשלימים, אז, אוכל להעלות סדרת השאלות הממתינות באמתחתי לקידום הבנת הנושא. להלן תגובתי ברשת...

"...אז כאן מתחילים הרהיטים המודרניים משאת נפשו של אייל גילת. בעצם אנחנו מדברים על ריהוט סקנדינבי עם יסודות אנגליים. הדבר המדהים שכל החידוש הזה בא בחסות ומימון ממשלתי. לרוב תנועה אמנותית היא חידוש מרדני הקורא תיגר על הרשויות והממסד. כאן אנחנו עדים לממסד התומך בשינוי שיוליד תנועה, כל זה, על בסיס של ערכים חברתיים.......לא ייאמן. קל לראות שיש קוי עיצוב משותפים לבאוהאוס הגרמני ולמודרניזם הסקנדינבי - בעיקר פונקציונאליות. לא הייתה הפרייה הדיית? האם העיצוב הסקנדינבי לא יצר משוב בעיצוב האנגלי? אני מתחיל להבין שיהיה לי קשה למקם את עבודתי בעץ כמסורתית בכל מובן שהוא נובע מלוח זמנים. למעשה אייל אכן ענית על שאלתי המציקה : "..מהו מודרניזם?.." למרות שהפוסט האחרון העוסק במודרניזם סקנדינבי לא נכתב עדיין. אשמח אם בתום ההליך תכתוב גם לוח זמנים של התפתחות המודרניזם על הפוסטים שפורסמו - מה שיתן לי אפשרות לכתוב משהו מסכם ומסתמך על המאמץ שבצעת.
אתה יכול להשתבח במלאכה
חברך, עזיז סובח..." 
התגובה פורסמה בגוגל פלוס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובות מגיעות לדואר האלקטרוני שלי אוטומטית. אם אתם רוצים להגיב בפרטיות אז אפשר לשלוח לדואר aziz@post.tau.ac.il .
תגובות שנרשמות באתר מופיעות והן זמינות לכל גולש.
ניתן גם להשיג אותי בנייד 0522701654 .
גלישה מהנה..

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.