יום ראשון, 19 ביוני 2011

כסא לפסנתר

את הכסא הזה בניתי לילדה הלומדת פסנתר. הכיסא עשוי עץ אורן וצבעתי צבעי בייץ (צבע על בסיס מים ואפשר להגיד - צבע מים). לדעתה של האם הוא צבוע כהה מדי. וכאן צריך להעיר: אם מבקשים ממני לצבוע..אני שולח את המבקש לקנות את הצבע שנראה ואני צובע עבורו את הרהיט..אין סיכוי שאחרת הוא יהיה מרוצה......


יום רביעי, 15 ביוני 2011

מלטשת במסגרת

כדאי להכניס לפעמים את המלטשת שלכם לתוך מסגרת ולקבל משטח שיוף פנטסטי. במצב הזה המלטשת הופכת מכלי ליטוש/ישור לכלי עיצובי..

ראש בזית

הראש המוצג כאן מגולף בחתיכת זית טרי. לאחר שנה של ייבוש יעבור ליטוש וגימור. היתרון שבעבודה בסיסית בעץ טרי היא כמובן המהירות והקלות של חילוץ הראש מתוך העץ...
מבט 1

מבט2

יום ראשון, 12 ביוני 2011

שולחן אגוז אפריקאי זעיר מס' 2

ושוב אני מייצר שולחן זעיר מאגוז אפריקאי..מה לעשות..צריך לנצל שאריות

גודל השולחן 20 ס"מ על 20 ס"מ בערך


אחד מגורמי העידוד לייצור שולחנות כאילו הוא העונג שבו הילדים משחקים בהם..כי הם מכילים במדוייק את כל מה שיש בשולחן של גדולים...

שרפרף מעץ אורן עם רגלי קבריול

שרפרף מעץ אורן צבוע בצבעי מים מצופה לכה לילד בן 6 ..אבל מתאים לכל גיל..

הדבר הנחמד בשרפרף הזה שהוא נותן אווירה מיוחדת לבית בהיותו קטן אך מושקח ומריח "ענתיקה" מחד, אבל מחירו זול בהיות האורן עץ זול במיוחד. מה שעושה את העבודה הם רגלי הקבריול היחודיות..

יום שני, 6 ביוני 2011

פנים בסיסם הודי

את התבליט הזה גילפתי מחתיכת סיסם הודי המנוסר מצד הגדע של העץ. צד זה הוא קשה יותר מצד הקרש ומחייב המון השחזות מפסלת. המפסלות בהן השתמשתי הן מפסלת כף 20, ישרות: 5, 7, ו 10. ומפסלת 20 חצי עגולה.
הגילוף נעשה בעת שהעץ כבר יבש ולקח לי המון זמן (כמעט 3 שעות) ההחלקה נעשתה במפסלת עצמה והמירוק בדיסק פרווה - אין שמן בעבודה והיא לגמרי טבעית.

קבריול

רגלי קבריול הן רגלי רהיטים המאפיינים את הריהוט של המאה ה 18 - 19 ולמעשה גם בימינו אנו יש רבים המעדיפים רגליים חינניות ומעוצבות אילו. ניתן לראות את ההגדרה המדוייקת בדף הקישורים באתר זה.
למרות היותה רגל נפוצה יחסית ומעין "תו תקן" לריהוט איכותי או ריהוט עתיק, מעטים יודעים להכין אותה בישראל ולא מעט נגרים קנו ממני רגלי קבריול בהיעדר הידע הדרוש..(בדרך כלל מייבאים אותן מארצות אירופה או מסין..).


השלב הראשון בהכנת הרגל הוא השירטוט המדוייק על דף נייר שגודלו כגודל הרגל, קרי: אם אורך הרגל הוא 60 ס"מ אזי הדף (רצוי נייר עבה) יהיה באורך וברוחב המספיק לשירטוט. ניתן כמובן לבצע את השירטוט ישירות על עץ לביד (המתאים ביותר סנדביץ' מצופה פורמייקה) שבמילא יהווה את השבלונה העתידית להכנת הרגל.


בשלב  זה חתכנו את השבלונה בעזרת מסור סרט (אפשר גם מסור אנכי הידוע גם בשם "ג'יגסו"....), ועכשיו נצמיד את השבלונה לחתיכת עץ ובמקרה הנוכחי מהגוני - ההצמדה חייבת להיות טובה ומדוייקת וללא תזוזות, לכן כדאי להשתמש בקליבות...ולשרטט בעיפרון מחודד ורך יחסית..המהדרין מבצעים סריטה במסרט לאורך ההשבלונה ומוסיפים את העיפרון לתוך הסריטה.


                                           
                                              ההצמדה בקליבות...




                                            הופכים את העבודה וחוזרים על השירטוט בצד הנגדי...


                   
                                     משורטט בשני הצדדים..שימו לב לבחירת הצדדים - כדאי שיהיו נגדיים.




עכשיו חותכים את העבודה בעזרת מסור סרט מצד אחד תחילה..לאט לאט יש הרבה פיתולים, העץ קשה, סרטי מסור נקרעים..כאן חייבת לבוא הרבה סבלנות..


                       
                                             במסור...


                                         
                                                            ארבע רגלי קבריול חתוכות לפני שיוף ומירוק
                                          




   מצב הרגל לאחר החיתוך - מבט מקרוב..יש הרבה שיוף לבצע




עכשיו הגיע הזמן לחרוט את קצה הרגל ולשייף אותה

על המחרטה - מבט כללי


שים לב לסימון אשר יגביל את שטח החריטה 

רגל הקבריול על המלטשת
שולחן אגוז אפריקאי עבור רגלי קבריול מהגוני של י.ו.
שולחן אגוז אפריקאי לרגלי קבריול מהגוני 

הדבקת רגלי קבריול לשולחן

עכשיו כל שנותר הוא להחליק כמה גימורים קטנים, לצבוע בסילר ולצפות בלכה פוליאוריטנית דו רכיבית לפי דרישת הלקוח.

המשך יבוא... (י.ו  סבלנות..עוד יום יומיים)

יום חמישי, 2 ביוני 2011

שולחן אגוז אפריקאי זעיר עם קערת מהגוני

שולחן זעיר זה מתאים לקישוט רהיט גדול יותר. בנייתו מסובכת בשל המידות הקטנות. כמובן שהחיבורים הם כמו ברהיט גדול..הרבה סבלנות..