יום ראשון, 1 ביוני 2014

מתי זה יותר מדי?

אני חותך גלגל תזמון לשעון מעץ אשור (בוק או Beech באנגלית) מודד את דיוק ההיקף עליו ממוקמות השיניים ביחס למרכז יותר מילימטר, פחות מילימטר..חצי מילימטר, אני עובר לבדיקה עצמית בעזרת מחוגה מדויקת וקליבר, מנסה את הסיבוב על ציר ומשרטט חריגות...  אין ספק שמושג הדיוק הולך ומשתנה עבורי כמי שעובד בעץ ואני מגלה רמת ביצוע חדשה. גלגל תזמון הסובל מאי דיוק קל יתבטא בחריגות קשות לפעמים בעת פעולת השעון. ואני משייף... נייר 220, אחר כך נייר 400 ואז נייר 1000, (צריך להזמין נייר 2000 כנראה..) לאט לאט אני חוזר בזמן ותמונות מתרוצצות בראשי, אני תוהה איך הם עשו זאת בימים ההם? אבל אני נצמד למשימה של לדייק את היחסים בין ההיקף למרכז ציר גלגל התזמון. למזלי מדובר בשטח ליטוש קטן יחסית, אבל, השיניים של גלגל התזמון עדינות וקל מאוד לשבור אותן בתנועה גסה ולא רצונית אז..נזהרים ולאט לאט...   לאחר שאסיים את גלגל התזמון יבוא תורו של המחגר, קביעת המרחק המדויק בין ציר המחגר וציר גלגל התזמון היא כאב ראש לא קטן, עולה בדעתי לבנות ג'יג/טריק שיאפשר לי לדייק בעלות זמן נמוכה יותר. גם בחירת המחגר היא שאלה טובה ועל כך בפעם אחרת....
חיתוך גלגל תזמון במסור נימה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובות מגיעות לדואר האלקטרוני שלי אוטומטית. אם אתם רוצים להגיב בפרטיות אז אפשר לשלוח לדואר aziz@post.tau.ac.il .
תגובות שנרשמות באתר מופיעות והן זמינות לכל גולש.
ניתן גם להשיג אותי בנייד 0522701654 .
גלישה מהנה..

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.