יום שישי, 10 באפריל 2015

בניית שעון בתכנית CAD

אני נמצא בימים אילו בעיצומו של לימוד תכנת CAD. האפשרויות הגלומות בתכנה כזו מבחינה תיכנונית הן עצומות. האפשרות לתכנן חלק אחר חלק של השעון, ליצור הדגמות מסודרות עבור חובבים אחרים, לאתר נקודות תורפה ולעשות ניסויים מקדימים בעלות נמוכה, הופכים את תכנת התיכנון לאמצעי נפלא שלא יסולא בפז. יותר מכך, לא תמיד אני יכול לצאת לסדנה בשל אילוצי מזג אוויר, שעות לא נוחות לעבודה או כל אילוץ אחר, אני עדיין יכול לבנות ולתכנן. בשלב זה אני בונה גם שעון אמיתי וגם שעון וירטואלי. אז זה הזמן להציג שלב בהתקדמות בבניית השעון הוירטואלי.
תכנת הCAD שאני משתמש בה מאפשרת תמונות מצולמות של הפרוייקט:
מבט כללי - עדיין לא נבנתה תמסורת המחוגים, המחגר והמטוטלת, המשקולת והרצ'ט. אני חושב שעשיתי שגיאה בתכנון המסגרת הקידמית שהיא שקופה - נראה ששכחתי ליצור עבורה חיבור למסגרת האחורית זה בסדר בתכנית מחשב אבל במציאות השעון יהיה חייב לשתי מסגרות נעולות היטב.

מבט מקרוב
את עיצוב גלגל התזמון לקחתי מBRIAN LAW שבעקבות גישתו ועבודתו אני הולך. את תכניות השעונים הראשונים שבניתי לקחתי מפרסומים חופשיים שהוא העלה כקבצי PDF. גם המבנה הכללי שייך לעיצוב שלו. בשעון הנוכחי אני נפרד מבריאן ומכניס רעיונות שלי ושל רון: 1. העלאת משקולת השעון תבוצע ע"י צמד גלגלות מנוגדות כיוון כך שמשיכת האחת תעלה את המשקולת. שינוי זה מבטל את הצורך בבניית מפתח הרמה וגלגלי שיניים - דבר המגדיל את החיכוך במערכת התמסורת. שנוי אחר הוא עיצוב המסגרת שעדיין שומר על הצלב ההפוך של BRIAN LAW אבל פונה לעיטור אחר, ואני מוסיף כאן גם סרטון הדגמה ראשוני שגם הוא חלק מהלמידה  - איך הופכים הכל לאנימציה...
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובות מגיעות לדואר האלקטרוני שלי אוטומטית. אם אתם רוצים להגיב בפרטיות אז אפשר לשלוח לדואר aziz@post.tau.ac.il .
תגובות שנרשמות באתר מופיעות והן זמינות לכל גולש.
ניתן גם להשיג אותי בנייד 0522701654 .
גלישה מהנה..

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.