יום שלישי, 26 בינואר 2021

מיקרוסקופ נירנברג Nuremberg-type microscopes, ca.1800

 בעת שאנו אומרים משהו "עתיק" בכלל או "רהיט עתיק" בפרט, מה זה אומר? לפי חוק העתיקות  "..נכס, בין תלוש ובין מחובר, שנעשה בידי אדם לפני שנת 1700 לספירה הכללית, לרבות דבר שהוסף לו לאחר מכן והוא חלק בלתי נפרד ממנו...". 

בעצם הרבה מאוד רהיטים וחפצים שנחשבים ל"עתיקים" אינם כאילו היות ומספר לא מבוטל מהם נוצרו אחרי 1700. לכן, בעת שאני כותב "מיקרוסקופ עתיק" אני אומר דבר שגוי כי המיקרוסקופ שאנחנו משקמים בסדנה בימים אילו מתאים להגדרה 'ישן' מהטעם הפשוט שהוא נוצר אחרי 1700.

לא אכתוב כאן פוסט מלומד על ההסטוריה של המיקרוסקופים חברי יובל היטיב ממני לעשות כן. הקורא המבקש להרחיב את ידיעותיו (כי המוזה זקוקה לפעמים לסיפור..) יכול להיכנס לאתר של יובל ולצפות במיקרוסקופ ולקרוא את מה שיובל כתב באתרו. אני מקווה לפתות את יובל לכתוב עבור הבלוג הנוכחי מאמר שישרת את אילו שקוראים עברית בלבד וירחיב את השכלתם.

בינתיים, עד שיובל יתרצה כמה קישורים לאתר שלו

1. הדף שמציג את המיקרוסקופ שאנחנו משקמים כרגע.

2. אוסף המיקרוסקופים של יובל.

3.  רשימת ספרות מתוך האתר של יובל

4. מיקרוסקופים מוקדמים.

5. הערך מיקרוסקופ מתוך ויקיפדיה

6. ציר הזמן של התפתחות המיקרוסקופים האופטיים (באנגגלית)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובות מגיעות לדואר האלקטרוני שלי אוטומטית. אם אתם רוצים להגיב בפרטיות אז אפשר לשלוח לדואר aziz@post.tau.ac.il .
תגובות שנרשמות באתר מופיעות והן זמינות לכל גולש.
ניתן גם להשיג אותי בנייד 0522701654 .
גלישה מהנה..

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.