יום רביעי, 18 בפברואר 2015

הרהיטים המודרניים - משאת ליבו של אייל גילת

בעקבות הפוסט הקודם שכתבתי כאן על רהיטים מודרניים אייל חברי הגיב נחרצות - לא מודרני מה שעזיז העלה בחכתו ברשת. והוא כמובן צודק. אלא מה היא שעל הספרים לקריאה און ליין שהעליתי כתוב שהם עוסקים בריהוט מודרני בריש גלי. מכאן שההגדרה שלנו למהו מודרני לא ברורה. והרי תגובתי לאמירתו של אייל:
טוב, היה די ברור שזה מה שתגיד וזה גם מה שאני אמרתי כשעשיתי את החיפוש המשעשע הנ"ל. אז בעצם אני מבין שההגדרה של הרהיטים הנחשקים נמצאים בתחום של שנות השישים והשבעים. אולי תכתוב פוסט שמטפל בעניין ההיסטורי הכללי ובעניין האישי אבל שהמאפיינים יהיו יותר ברורים מבחינה עיצובית/ביצועית, והשאלות הן:
1. מה מאפיין את המודרניים בכלל?
2. מה מאפיין את המודרניים שאייל גילת מחשיב כמשאת ליבו?
3. איפה עובר קו הגבול העיצובי שבו אייל מחשיב את הרהיט חורג לכאן ולכאן בתוך ההכללה המוגדרת מודרני?
הרהיטים המוצגים כבר ב1900 מוגדרים שם כמודרניים אבל בפירוש רואים את ההשפעות של העיצוב של המאות 18 19 על מבנה הרגליים, קו החזית של הרהיטים מבנה הלזבזים ועוד. מן הסתם קיימים מעצבים/נגרים או הוגי דיעה ודרך שימקמו את מאווי ליבך.
עזיזך.
אני מקווה שנהנית מהאתר של הספרייה החופשית וממה שניתן למצוא שם כמו מאופן ההגשה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובות מגיעות לדואר האלקטרוני שלי אוטומטית. אם אתם רוצים להגיב בפרטיות אז אפשר לשלוח לדואר aziz@post.tau.ac.il .
תגובות שנרשמות באתר מופיעות והן זמינות לכל גולש.
ניתן גם להשיג אותי בנייד 0522701654 .
גלישה מהנה..

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.